Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liesbeth Schelbergen - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liesbeth Schelbergen - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

De reis naar Bangkok verliep bijna vlekkeloos. In Moskou was het overstappen even stressen omdat een vrouw van het vliegveld een beetje paniekerig deed. Iedereen die naar Delhi of Bangkok vloog moest achter haar aan lopen (rennen), langs de rijen bij de douane heen (dat was wel handig), naar de gate. Iemand zei nog “als dat maar goed gaat met onze bagage”. Ik had daar alle vertrouwen in. Tot ik in Bangkok op mijn bagage aan het wachten was en ik mijn tas niet voorbij zag komen… Gelukkig liep er een man rond met op zijn hesje “lost & found”. Er waren nog drie anderen die hun bagage misten, hij noteerde de nummers van onze vermiste bagage. Even later kwam er een andere man aanlopen die ons vertelde dat de bagage in Moskou was achtergebleven. We moesten onze gegevens achterlaten en de volgende dag zou onze bagage naar het hotel gebracht worden. Dat was gelukkig ook zo!

Bangkok is een enorm grote en drukke stad. Gelukkig kwam ik ’s ochtends vroeg aan zodat ik even kon wennen (het was toen nog relatief rustig). Ook hier kijken ze het WK want iedereen die hoorde dat we uit Nederland kwamen (ik was met twee andere Nederlandse meiden naar het centrum gereden met de taxi) zei “ze hebben gewonnen!”. Goed om te horen want wij wisten nog van niets.

Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een nieuwe broek en slippers want in mijn spijkerbroek had ik het al heel snel te warm! Gelukkig is er genoeg te koop en niet duur. Afdingen is heel normaal maar hoeveel precies daar ben ik nog niet achter! Ze noemden een bedrag, ik noemde een bedrag iets lager en kon het gelijk voor die prijs krijgen. Dan moet er vast nog meer af te halen zijn toch??

De prijzen snap ik hier sowieso nog niet goed. Een twee uur durende rit met de tuktuk langs bezienswaardigheden voor 20 baht (=50 cent)??? Ik keek die man echt met open mond aan, hij liet me een briefje van 20 baht zien om me te overtuigen dat hij dat echt bedoelde. Dan zit er toch ergens een addertje onder het gras? Maar ik dacht laat ik het maar doen. Hij bracht me overal heen, liep mee naar tempels, gaf uitleg en zei dat ik bepaalde dingen kon doen voor “good luck”. Ik denk dat ik enorm veel geluk zal hebben de komende tijd ;) Het enige vreemde aan het ritje was, dat hij me naar de tourist information bracht zonder dat ik daarom had gevraagd. Hij krijgt schijnbaar bonnen voor benzine als hij mensen daar naartoe brengt. Ik vroeg informatie over de bus naar Cambodja. Die zou 2000 baht (45 euro) kosten en er 12 uur (ik dacht 5 a 6 uur) over doen. Bovendien rijdt die bus alleen maar overdag (en niet ’s nachts wat ik had gehoopt) omdat je de grens over moet. Bij een ander tourist office vroegen ze 1500 baht (34 euro) en bij een bureautje vlakbij mijn hotel 400 bath (9 euro). Enorm grote verschillen! Ik ga toch maar voor de laatste optie!

Wat ik verder nog gedaan heb:
- Een fiets- en boottocht (Co van Kessel). We fietsten door zeer smalle steegjes in het drukke Bangkok waar je soms even moest afstappen omdat je er niet fietsend doorheen kon. Na een boottochtje kwamen we in een rustig gebied terecht. Heerlijk om even alleen maar natuurgeluiden om je heen te horen. Tussendoor kregen we ook nog een lekkere lunch met verschillende Thaise gerechtjes.
- Bezoek aan het Grand Palace. Erg indrukwekkend met heel veel kleuren, vooral goud, en kleine steentjes/spiegeltjes. Verder zag ik hier een miniatuurversie van Angkor Wat (tempel in Cambodja) dus weet ik al een beetje wat ik daar te zien krijg.
- Ik maakte vier heerlijke gerechtjes tijdens een kookworkshop: Thaise noodles, Tom yum (soep), kip met cashewnoten en groene curry. Ik werd maar liefst begeleid door drie thaise vrouwen. Eén kookte, de ander gaf uitleg in het Engels en maakte foto’s van alle stappen en de ander assisteerde. Zelf mocht ik af en toe iets snijden en in de pan roeren :)
- Zwemmen op het dak van mijn hotel. Heerlijk verkoelend na een dagje lopen door het warme Bangkok.
- Bezoek aan Wat Pho: tempel van de (enorm grote) liggende Boeddha.
- Met om de paar meter een massagesalon, kon ik het natuurlijk niet laten om Bangkok te verlaten zonder een Thaise massage gehad te hebben. Eigenlijk wilde ik een uur maar ik had nog maar geld genoeg voor een half uur (ook al is bijna alles goedkoop, mijn geld gaat er snel doorheen!!) achteraf niet zo erg! De massage was heel anders dan ik gewend ben. Er wordt niet gewreven maar alleen hard geduwd met het hele gewicht! Weer een ervaring rijker! Volgende keer ga ik voor de voetmassage ;)

Dat was Bangkok! Morgenochtend vertrek ik met de bus naar Siem Reap in Cambodja. Ik ben benieuwd hoe de busreis zal verlopen, daarover de volgende keer meer!!

  • 16 Juli 2014 - 14:25

    Veronique:

    Dat klinkt allemaal súpergoed! Geniet ervan en goede reis naar Cambodja. je zal wel veel te zien hebben onderweg (hoop ik voor je :) ).
    X Veronique

  • 16 Juli 2014 - 14:45

    Mies:

    Mooi reisverslagje, spannend de busreis succes ermee we kijken uit naar volgend verslag, liefs Theo en Mies

  • 16 Juli 2014 - 16:21

    Leonie:

    Hoi Liesbeth, wat een ervaringen doe je weer op. Geniet er van en hopelijk verloopt alles zo goed als deze eerst dagen in Bangkok.

  • 16 Juli 2014 - 17:04

    Nicolette Arets:

    Klinkt heeeeerlijk Liesbeth! Je hebt veel moois gezien en gedaan in die korte tijd! Gelukkig is de bagage snel nagebracht, toch fijn om je eigen spullen weer te hebben. Goede reis naar Siem Raap en veel plezier met de kinderen daar!

  • 16 Juli 2014 - 17:21

    Brechje:

    Hoi Liesbeth,

    Jeetje wat gaaf allemaal. Goed wel dat je bagage er is want die mis je toch heel erg. Heel veel plezier met alle andere dingen die je gaat doen.

  • 16 Juli 2014 - 21:00

    Daniëlle:

    Wauw, Liesbeth..klinkt als een geweldige tijd in Bangkok! Veel dingen gedaan en gezien, leuk hoor.. succes tijdens je reis naar Cambodja, op naar een nieuw avontuur :) ik kijk uit naar je volgende verslag! Xx

  • 16 Juli 2014 - 21:30

    Koen:

    Geweldig om te lezen allemaal Liesbeth! Geniet ervan daar! X

  • 16 Juli 2014 - 22:31

    Oma En Opa Schelbergen:

    Lieve Liesbeth een leuk verslag van je reis je hebt al veel dingen gedaan en gezien heb gehoord dat je zes weken daar wilt verblijven laat je verassen wat er nog allemaal op je toe komt en neem aan dat we nog. veel van je zullen horen.Hartelike groeten vanuit Venlo

  • 16 Juli 2014 - 22:32

    Annelieke Kuijpers:

    Wat een ervaringen heb jij al opgedaan, echt heel leuk om te lezen. Geniet ervan. Liefs Annelieke

  • 16 Juli 2014 - 22:32

    Marijke:

    Leuk je weer te volgen via dit reisverslag. Wat heb je al veel leuke dingen gedaan in Bangkok. Ik kijk uit naar je volgende verhalen!! Goede reis naar Cambodja.

  • 16 Juli 2014 - 22:33

    Jonna:

    Hoi Liesbeth,

    Maf datje daar nu al bent, alles lekker achter je gelaten.
    Wat heb je al snel veel mooie en lekkere dingen mogen ervaren.
    Goede reis en tot horens
    Groetjes Jonna

  • 16 Juli 2014 - 23:04

    Leo En Henriette :

    Lieve Liesbeth, wat een super mooi verhaal! Geniet ervan. We lezen graag het vervolg!
    Heel veel groetjes Leo en Henriette

  • 17 Juli 2014 - 11:44

    Mark:

    Leuk!

  • 18 Juli 2014 - 15:00

    Jelle En Inge:

    Leuk om je verhaal te lezen, weer een bijzondere ervaring.
    Geniet met volle teugen.

    Liefs

  • 19 Juli 2014 - 15:00

    Martine:

    Wat een prachtige ervaringen heb je weer opgedaan. Veel reisplezier! Lieve Groetjes Martine.

  • 21 Juli 2014 - 12:35

    Marja :

    Oh Liesbeth weer een hele mooie reis , geweldig e ervaring weer!
    Leuk om je te volgen hoor. Veel plezier. lfs, Marja.

  • 21 Juli 2014 - 12:35

    Marja :

    Oh Liesbeth weer een hele mooie reis , geweldig e ervaring weer!
    Leuk om je te volgen hoor. Veel plezier. lfs, Marja.

  • 21 Juli 2014 - 17:21

    Maaike:

    Hoi Liesbeth een leuk verslag en sommige dingen zijn herkenbaar. Het is al weer een tijdje geleden, maar je verslagje roept herinneringen op. Geniet van je reis, en voor de recepten Thaise hapjes hou ik me aanbevolen. Heb je ook al kennis gemaakt met de kakkerlakken en de ratten? Mooie vlinders bij de tempel?
    Nou ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen.

    Veel plezier Liefs Maaike

  • 23 Juli 2014 - 21:25

    Joyce:

    Beetje late reactie, maaruh: leuk!!!!
    Ennuh...die Thaiae massage van een uur kan je ook bij Emmy in Breda krijgen hoor :-)
    Ga snel je volgende verslag lezen!

  • 24 Juli 2014 - 09:53

    Janneke (huisgenoot):

    Ja leuk is die fietstocht he. Gek ook he dat je van die stiltes hebt in de stad, terwijl 2 straten verder het mega druk en lawaaiig is.
    Leuk dat je dit even hebt meegemaakt! Maar jammer van de massage ;)
    Ik ga ook je volgende verhaaltje even lezen!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

2014 Dit jaar ga ik ruim 5 weken naar Azië. Ik vlieg naar Bangkok, daar blijf ik een paar dagen en dan stap ik op de bus naar Cambodja. Ik ga 4 weken vrijwilligerswerk doen bij het Pure Dream Center. 2013 Van 2 juli tot 4 augustus ga ik naar Bali. Ik ga daar vrijwilligerswerk doen via de stichting Pure (www.purevolunteer.nl) bij het Slukat Learning Center (www.slukatbali.org). Ik heb er heeeeeel veel zin in! En via deze blog hoop ik mijn ervaringen met jullie te kunnen delen!!

Actief sinds 23 Juni 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 9652

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

Thailand & Cambodja

02 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Vrijwilligerswerk op Bali

Landen bezocht: